Trendy w kosmetykach okiem Magdy Kaczanowicz - co przyniesie 2025 rok?
Polub: Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok
Subskrybuj: Mailing, YouTube, Podcast Spotify
Dla wielu z nas końcówka roku to czas podsumowań i planów na przyszły rok. W przemyśle kosmetycznym i Internecie to czas pojawiania się przewidywań na temat trendów. A tego zawsze jest sporo. I nie wszystkie będą prawdziwymi trendami, którymi wszyscy się zachwycą. A pojawią się też nowe, które wybuchną natychmiast i znikną tak samo szybko. A na co warto zwrócić uwagę i czego wyczekiwać w 2025 roku? Przeczytaj moje przewidywania. A może Ty masz jakieś podejrzenia? Zostaw w komentarzu!
- Trend 1. Personalizacja pielęgnacji i rozwój technologii
- Trend 2. Zrównoważony rozwój i ekologia
- Trend 3. Powrót do prostoty i zwrócenie uwagi na komfort w pielęgnacji
- Trend 4. Pielęgnacja od wewnątrz, ale także od zewnątrz
- Trend 5. Nowoczesne podejście do pielęgnacji i medycyna estetyczny
- Trend 6. Integracja sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości (AR)
Trend 1. Personalizacja pielęgnacji i rozwój technologii
Będzie to ciąg dalszy działania sztucznej inteligencji (AI) w celu tworzenia spersonalizowanych rozwiązań pielęgnacyjnych. Będzie to mocny trend, idący wręcz w hiperpersonalizację, czyli np. analizę potrzeb skóry w czasie rzeczywistym, aby jak najlepiej odpowiedzieć na jej potrzeby.
Technologie pozwalają na precyzyjne dobranie produktów, które najlepiej odpowiadają indywidualnym potrzebom skóry. Coraz częściej będzie się słyszeć o innowacjach i urządzeniach do analizy skóry. Ale w 2025 roku także biotechnologia stanie się kluczowym elementem w walce z oznakami starzenia się skóry. Kosmetyki z biotechnologicznie wytworzonymi składnikami będą miały na celu poprawę regeneracji komórkowej, stymulowanie produkcji kolagenu i eliminowanie wolnych rodników.

Trend 2. Zrównoważony rozwój i ekologia
Konsumenci oczekują od marek beauty większej troski o planetę – od składników aż po opakowania. Kosmetyki naturalne, biodegradowalne opakowania oraz przejrzystość łańcucha dostaw będą absolutnym must-have. Kosmetyki będą łączyć wysoką wydajność z dobrymi praktykami ekologicznymi – m.in. zwracanie uwagi na zrównoważoną uprawę składników oraz wdrażanie rozwiązań obniżających emisję węgla.
Popularność zyskają składniki bioidentyczne z tymi występującymi w skórze, opakowania wielokrotnego użytku oraz innowacje w recyklingu i upcyklingu. Efektywność receptury wciąż będzie ważna, ale zaraz obok ważne będzie podejście firmy do ekologii.
Trend 3. Powrót do prostoty i zwrócenie uwagi na komfort w pielęgnacji
Wzrośnie zainteresowanie rutynami pielęgnacyjnymi opartymi na prostocie, nostalgii i zmysłowych doświadczeniach. Wzrost popularności produktów, które odwołują się do przeszłości, dobrych wspomnień za pomocą zapachów, tekstur i prostych składników, a także składów. Często nawet nie podejrzewasz, jak kosmetyki mogą przypominać o konkretnych momentach, komforcie, przyjemnych chwilach.
Ja mam tak np. z serią Vital C marki Image Skincare, która ma tak piękny zapach soczystej pomarańczy, że aplikacja tych produktów na skórę daje niesamowity komfort i od razu poprawia humor. Jeśli chcesz się zakochać w tej serii, wypróbuj Image Skincare Vital C Hydrating Anti Aging Serum, czyli nawilżający i wygładzający zmarszczki lekki krem.
Dodatkowo w pielęgnacji nastąpi mocny nacisk na prewencję, a nie naprawę już wyrządzonych szkód, np. przez nadmiar promieniowania UV. A jako prewencję mam na myśli wczesne rozpoczęcie pielęgnacji z uwzględnieniem produktów minimalistycznych, fotoprotekcyjnych i tradycyjnych składników, jak witamina C, retinol.
W 2025 roku coraz więcej osób będzie wybierać prostsze, wielofunkcyjne ‘skinimalistyczne” produkty, które łączą pielęgnację i makijaż w jednym. Minimalizm w kosmetykach będzie odpowiedzią na potrzeby osób, które pragną uprościć swoją codzienną rutynę pielęgnacyjną.
Jedną z przodujących firm w tym temacie jest chociażby marka Colorescience, którą już zapewne znacie z oferty sklepu Topestetic. Jest to marka, która perfekcyjnie połączyła pielęgnację przeciwsłoneczną z wysokiej jakości makijażem.

Trend 4. Pielęgnacja od wewnątrz, ale także od zewnątrz
Coraz mocniej będziesz słyszeć o pojęciu psychodermatologii - mocnym związku między zdrowiem psychicznym a kondycją skóry. Kosmetyki nie będą miały już tylko walorów pielęgnacyjnych, ale także m.in. dzięki kompozycjom zapachowym, teksturom będą wpływały na cały tzw. well-being (to też będzie modne słowo). Nawet kompozycje zapachowe zaczynają być badane pod kątem poprawy nastroju.
Dodatkowo zobaczymy mocny rozwój w łączeniu diety, suplementacji i pielęgnacji. Marki kosmetyczne będą poszerzały swoje portfolia nie tylko o nowe kosmetyki, ale także kompatybilne ze składnikami aktywnymi w nich zawartymi - suplementy. Wiele składników aktywnych stosowanych w kosmetykach jest jednocześnie surowcem w produkcji suplementów. I to połączenie będzie mocno podkreślane.
Przykładem może być marka Mesoestetic, która oprócz zaawansowanej pielęgnacji, np. antyoksydacyjnej serii Age Element Brightening oferuje dodatkowo suplement diety oparty na hydrolizowanym kolagenie Mesoestetic Age Element Firming Elixir.
Trend 5. Nowoczesne podejście do pielęgnacji i medycyna estetyczny
Zawsze powtarzam, że kosmetyki mogą wiele, ale nie wszystko. Nie są w stanie działać bezpośrednio na głębsze warstwy naskórka. Idealne rezultaty daje połączenie zabiegów oraz idealnie dobranej pielęgnacji. Dlatego tak mocny nacisk będzie stawiany na produkty wspierające efekty zabiegów kosmetycznych, takich jak lasery, toksyna botulinowa czy peelingi chemiczne. Dodatkowo coraz częściej będzie stawiany nacisk na ochronę bariery hydrolipidowej i regenerację skóry po takich zabiegach.

Trend 6. Integracja sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości (AR)
Wiem, że może to brzmieć dziwnie, ale już powoli to się dzieje - AR i AI w codziennej pielęgnacji, np. aplikacje przypominające o re-aplikacji kremu, SPF czy proponujące zmiany rutyny w oparciu o analizę skóry. Z niektórych takich aplikacji możesz już korzystać w swoim telefonie.
Ale! Tu nie chodzi tylko o przewidywanie trendów w kosmetykach. Bo to głównie social media kreują trendy – trendy powstają czasami z dnia na dzień.
Dlatego też warto obserwować to, co się dzieje w social mediach:
- wciąż chętnie będziemy sięgać i opierać swoje decyzje zakupowe na podstawie treści, takich jak recenzje wideo, zdjęcia przed i po oraz tutoriale,
- będzie powstawało więcej eksperckich treści – mocny nacisk na edukację o składnikach, korzyściach produktów i świadomej pielęgnacji skóry – tutaj warto obserwować i czytać blog kosmetyki.pl – źródło niesamowicie rzetelnej wiedzy,
- mikro-lekcje: wciąż będzie się rozwijał krótki format wideo, które uczą technik makijażu, pielęgnacji, idealne dla TikToka i Instagram Reels,
- trend, który może niestety prowadzić do szerzenia lekkiej dezinformacji to mocne podkreślanie przez firmy w social mediach ekologicznych aspektów produkcji kosmetyków, opakowań, wegańskich formuł i deklaracji cruelty-free,
- coraz więcej firm będzie tworzyć interaktywne filtry rozszerzonej rzeczywistości (AR) dla Instagrama i TikToka, aby promować nowe produkty i przekonywać do nich odbiorców.

Rok 2025 to czas, w którym beauty będzie łączyć nowoczesne technologie z ekologicznymi wartościami i indywidualnym podejściem do każdego Klienta. Personalizacja, zrównoważony rozwój, technologia i biotechnologia, to kluczowe elementy, które będą kształtować rynek kosmetyczny w nadchodzących latach. Firmy, które już teraz wprowadzają te innowacje, z pewnością będą liderami branży, oferując przyszłościowe rozwiązania.
Jestem ciekawa, jak będzie rozwijał się kosmetyczny świat.
Wiele z trendów poprzedniego roku było obecnych, ale niektóre też przeszły bez żadnego echa. A czy Ty obserwujesz już obecność jakichś trendów? Któreś z 2024 roku według Ciebie będą widoczne jeszcze w 2025 roku? Daj mi znać koniecznie w komentarzu!